آخرین موعد فروش فوری ایران خودرو (لینک) / تکلیف قیمت‌ها چه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، ایران خودرو در فروش فوق‌العاده خود چهار محصول راناپلاس، پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای، دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک و پژو 206 تیپ 2 را با موعد تحویل حداکثر سه ماهه عرضه می‌کند.

این طرح از روز چهارشنبه 19 آبان به مدت دو روز به اجرا گذاشته شده و آخرین موعد فروش فوری ایران خودرو امروز جمعه 21 آبان، است.

مشتریان نهایی با قرعه‌کشی در حضور نمایندگان نهادهای انتخاب می‌شوند.

قیمت ها در فروش فوری ایران خودرو نسبت به طرح فروش مهر با افزایش مواجه شده بود این در حالی است که شب گذشته وزارت صمت خودروسازان را مکلف کرد که افزایش قیمت خود را ملغی کنند.

مطالعه بیشتر: ارسال دعوتنامه برای خودروهای پیش‌فروش شده با قیمت‌های جدید!

جدول فروش به شرح زیر است:

 

متقاضیان می توانند در تاریخ مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند (عصر ایران).

در بازار چند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، حال سوال اینجاست که قیمت ها در فروش فوری ایران خودرو با آنچه در بازار داد و ستد می‌شود چقدر تفاوت دارد؟

با نگاهی به این تفاوت قیمت، می‌توان برآورد کرد که اگر اتفاق ویژه‌ای در بازار خودرو رخ ندهد، در زمان تحویل خودروها، رانت قابل توجهی نصیب برندگان طرح ایران خودرو می‌شود.

راناپلاس

این خودرو یکی از گزینه‌هایی است که در فهرست جدیدترین حراج ایران خودرو قرار دارد.

قیمت مصوب آن در فروش فوری ایران خودرو 208 میلیون و 707 هزار تومان و نرخ این خودرو در بازار، 277 میلیون تومان است.

پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای

متقاضیان همچنین در هنگام ثبت‌نام در فروش فوری محصولات ایران خودرو، از امکان خرید پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای نیز برخوردارند.

قیمت کارخانه‌ای پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای در آبان، 249 میلیون تومان تعیین شده است. این خودرو در بازار، 352 میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک

یکی از خودروهای موجود در این طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک است.

قیمت کارخانه‌ای دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک در آبان، 395 میلیون تومان است و این خودرو در بازار، 482 میلیون تومان قیمت دارد.

پژو 206 تیپ 2

این خودرو نیز یکی از گزینه‌هایی است که در فهرست جدیدترین حراج ایران خودرو قرار دارد.

قیمت مصوب پژو 206 تیپ 2 در فروش فوری ایران خودرو 184 میلیون تومان و نرخ این خودرو در بازار، 261 میلیون تومان است.

مطالعه بیشتر: جلسه ویژه برای قیمت خودرو در وزارت صمت

لغو افزایش قیمت خودرو‌های داخلی

شب گذشته به دستور وزارت صمت، شرکت‌های خودروساز داخلی مکلف شدند افزایش قیمت محصولات خود را ملغی کنند.

پس از اتمام دوره 6 ماهه از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت برای محصولات خودروسازان، در روزهای گذشته، قیمت جدید محصولات ایران‌خودرو و سایپا مشمول افزایش قیمت و براین اساس قیمت‌های جدید برای نیمه دوم سال جاری اعلام شد.

با وجود این، دستور لغو افزایش قیمت خودروهای داخلی توسط ريیس جمهور صادر شد و وزارت صمت به خودروسازان ابلاغ کرد که قیمت محصولات مشمول افزایش قیمت نشود و به حالت قبل بازگردند.

این درحالی است که گروه صنعتی ایران‌خودرو فروش فوق‌العاده محصولات خود را با قیمت‌های جدید را به مرحله اجرا درآورد و موعد فروش فوری ایران خودرو امروز به پایان می‌رسد.

حالا این گروه خودروسازی باید قیمت‌ محصولات عرضه شده را به قیمت‌های پیشین برگرداند و احتمالا باید بخشنامه جدید برای بیست و پنجمین فروش فوق‌العاده منتشر کند (ایسنا).

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *