قطعا مهمترین قسمت بعد از بدنه شیر آبکاری است

قطعا مهمترین قسمت بعد از بدنه شیر آبکاری است. در واقع آبکاری یک سد مقاومت استاندارد برای محصول ایجاد می کند و عمر و دوام بهینه محصول را در برابر اثرات خارجی و مصرف مداوم تضمین می کند. در این قسمت قصد داریم با آبکاری رایج بهترین شیرآلات ایرانی آشنا شویم.

آشنایی با روش آبکاری کروم
کروم نقره ای یا آبی-سفید است. میزان پرداخت فلز تا 65 درصد است که برای نقره 88 درصد و برای نیکل 55 درصد است. از ویژگی های آبکاری کروم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

. کروم با گذشت زمان بازتاب خود را از دست نمی دهد. برخلاف نقره و نیکل.
. کروم رنگ، رنگ آمیزی یا جوشکاری را نمی پذیرد.
. اسید باعث کاهش کیفیت کروم می شود (توصیه می شود از محلول سرکه و آب برای رنگ آمیزی و برق انداختن دریچه های کروم استفاده شود).
. کروم نقش تزئینی و مرحله پایانی روکش است و به تنهایی برای شیرآلات کاربرد ندارد.
. نقش لایه اصلی برای محافظت از نیکل را ایفا می کند.

آشنایی با روش آبکاری نیکل
. نیکل سفید نقره ای و مایل به زرد است. ویژگی های آبکاری نیکل به شرح زیر است:
. پولیش بسیار سریع و آسان
. جوشکاری آسان با خاصیت انبساط و انقباض
. نقش لایه براق زیرین برای آبکاری کروم.

سطح صیقلی در برابر خط و خش مقاوم بوده و درخشندگی خاصی بر روی شیرآلات بهداشتی ایجاد می کند.

طبق استانداردهای تعیین شده در صنعت تجهیزات بهداشتی ساختمانی برای انواع شیرآلات، دو بند ۲-۲ و ۲-۶ به شماره ۶۶۷۹ به ضرورت اجرای پوشش نیکل کروم برای سطوح خارجی پرداخته است. مثلا؛ عمر محصول با آبکاری 25 میکرون و روکش استیل ضد زنگ بسیار طولانی و تضمینی می باشد.

همچنین حداقل ضخامت آبکاری برای نیکل باید 10 میکرون و برای کروم 0.3 میکرون باشد. لازم به ذکر است که شیرهای ترکیبی دارای یک شیر آب گرم جداگانه در سمت چپ و یک شیر آب سرد در سمت راست می باشند.

آشنایی با آبکاری PVD
به روزترین آبکاری مورد استفاده در بهترین شیرآلات ایرانی آبکاری PVD می باشد. به این آبکاری وکیوم آبکاری نیز می گویند. این روش آبکاری با استفاده از ماشین آلات بسیار پیشرفته و تنها برترین برندهای کشور انجام می شود که تعدادی از محصولات خود را با این روش گچ کاری می کنند. این روش آبکاری کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع آبکاری دارد اما هزینه ای که مصرف کننده پرداخت می کند بیشتر است.

بهترین شیرالات ایرانی از نظر کیفیت و تنوع
با توسعه فناوری های ساخت و نظارت بر تولید و توجه بیشتر مصرف کننده به کارایی و عمر مفید محصول، بسیاری از شرکت های تولید کننده شیرآلات بهداشتی از جمله شیرآلات آشپزخانه سعی در حضور پررنگ تری در مقابل رقبای خارجی با افزایش کارایی دارند. کیفیت و تنوع . در این راستا یادآوری شش برند ایرانی که در این صنعت حرفی برای گفتن دارند خالی از لطف نیست.

شیرآلات KWC ایران
برند ایرانی KWC تحت لیسانس KWC سوئیس با سردادن شعار استفاده بهینه از آب در سال 1380 با انتقال فناوری از یک شرکت سوئیسی و تجهیز کارخانه موفق شده است یکی از پیشتازان صنعت تجهیزات بهداشتی ساختمان باشد. این برند با فناوری های ریخته گری ماشینکاری، پولیش، آبکاری و قالب گیری، انواع شیرآلات آشپزخانه، شیر حمام، شیر توالت، شیر توالت و شیر توکار را طراحی و تولید کرده است.

محصولات KWC به طور مداوم توسط KWC سوئیس مورد ارزیابی قرار می گیرند که جایی برای اظهار نظر در مورد کیفیت آنها باقی نمی گذارد. با توجه به تنوع بالای محصولات و کیفیت مطابق با استانداردهای اروپایی، شیرآلات KWC در حال حاضر در صدر لیست بهترین شیرآلات ایرانی قرار دارند.

شیرآلات بهداشتی قهرمان
شرکت صنعت شیرآلات بهداشتی قهرمان موفق به احداث اولین شهرک صنعتی خصوصی در روستای بلداشی شهرستان گرمی استان اردبیل با شعار اشتغال پایدار در مناطق محروم شده است. انواع شیر آشپزخانه، شیر توکار، شیر حمام در این کارخانه با بهترین دستگاه ها (کوانتومتر) ارزیابی می شود.

قهرمان یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان شیرآلات در کشور است و در این سال ها توانسته است کیفیت محصولات خود را در سطح بالایی حفظ کند تا از محصولات خود به عنوان یکی از بهترین شیرآلات ایرانی یاد کند.

شیرآلات شودر
دیروز، امروز و فردا برند ایرانی شیرآلات شودر با هدف مصرف بهینه آب شکل گرفته است. این شرکت از سال 1370 به طور رسمی فعالیت خود را در صنعت تجهیزات بهداشتی ساختمانی آغاز کرد و در حال حاضر یکی از برترین تولید کنندگان شیرآلات بهداشتی و ساختمانی می باشد.

شیرآلات راسان
مجموعه مهسان پویا با برند راسان فعالیت رسمی خود را در سال 1376 با رویکرد پیاده سازی کیفیت شیرآلات آلمانی در محصولات ایرانی آغاز کرد. این برند با شعار «زندگی آسان با محصولات راسان» شناخته می شود. یکی از ویژگی های بارز شیرآلات راسان تنوع بالای محصولات در زمینه های مختلف است و مصرف کنندگان می توانند انتخاب بیشتری داشته باشند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *